Před čtyřmi měsíci jsme vám představili projekt Coach vs. Teacher. Projekt vznikl vlastně náhodou. Já se nechtěla vzdát díky zdravotnímu omezení sportu, trenér potřeboval připravit na zahraniční seminář. Dali jsme hlavy dohromady a vyzkoušeli na sobě metody, které jsme následně ověřili v zátěžových podmínkách (Night Run, Plan Strong – odborný seminář v Itálii).
Co nám projekt dal a vzal?
Princess:
– Díky projektu jsem dokázala zkrátit rekonvalescenci obou zvrtnutých kotníků z půl roku bez aktivního sportu na 4 měsíce.
– Došlo mi, že když člověk opravdu chce a dává do toho vše, tak to nakonec dokáže. V závodu Night Run jsem zlomila své osobko na 5km.
– Přesto, že kotníky stále cítím (po delším běhu nebo náročnějším tréningu), podařilo se mi dostat na 3 tréningy týdně, což je fajn.
Projek Coach vs. Teacher měl pro mě i pár bonusů navíc. Jaké?
– Oprášila jsem si angličtinu specifickou pro trenérství a fitness. Přestože učím angličtinu už léta, je pořád co se učit. Pokud chci být dobrá, nesmím usínat na vavřínech.
– Přestože to nebylo v plánu, během hodin jsem si vyšperkovala také vlastní metody koučingu.
– Vytvořila jsem metodiku vycházející z trenérství a učitelství, kterou mohou používat jak učitelé, tak koučové. Metodu kombinující pohyb a učení, kterou jsem používala v one to one lekcích, jsem vyzkoušela i ve skupinové výuce běžné školy (“angličáková angličtina”). Výsledky mě příjemně překvapily.
Co mi projekt vzal?
Asi volný čas, ale bych stejně věnovala pohybu 🙂
Roman:
– Posunul komunikační dovednosti v angličtině. Gramatika se dá nadrtit úplně v pohodě během jednoho roku. Posouvat komunikační dovednosti v zemi, kde se anglicky nemluví, to je už jiné kafe.
– Ukázal, že i schopnost improvizovat a vysvětlovat opisem, lze zlepšovat, což je klíčové právě v zahraničí, protože ne vždy máte po ruce slovník.
A bonus navíc?
– Zlepšil metody práce s klientem během individuálních lekcí. Zvláště v náročných situacích, kdy je potřeba naučit klienta vyrovnat se s náročnými situacemi a emočními stavy (vztek, smutek, ztráta motivace). Psychologie je v trenérství i dnes stále okrajovou záležitostí.
– Obohatil skupinové hodiny například o cviky zaměřené na koncentraci, pozornost.
Podtrhnuto, sečteno pomocí projektu Coach vs. Teacher, jsme splnili stanovené cíle. Mimo to, jsme se vzájemně posunuli i trenérství a koučingu. Učení je zkrátka komplexní.
A co bude dál?
Vaše reakce na články nás těší. S Romanem nejsme ti, kdo spí na vavřínech, chceme být nejlepší 🙂 Takže makáme dál. Sejdou se naše cesty v jiném projektu? Uvidíte.